Jeudlid worden

Op deze pagina kun je alle informatie vinden hoe je jeugdlid kunt worden.

Drie keer gratis komen meedoen

Als je lid wilt worden kun je eerst drie keer komen proefdraaien. Je doet dan mee aan alle activiteiten en je maakt voor het eerst kennis met Scouting en met de groep. Na drie weken beslis je of je lid wilt worden. Als je een paar maanden lid bent word je geïnstalleerd en mag je je Scoutfit dragen. Op dat moment hoor je er echt bij!

Lidmaatschap

Het lidmaatschap gaat in vanaf de inschrijvingsdatum, de contributie gaat in vanaf het eerstvolgende kalenderkwartaal.

Scouting Nederland

Als lid van Scouting LBP ben je automatisch lid van Scouting Nederland. Daarom ontvang je vier keer per jaar het Scouting Magazine en profiteer je van speciale aanbiedingen bij de Scoutshop. Voor meer informatie over Scouting in Nederland kijk je op www.scouting.nl.

Iedere week aanwezig

Als je lid bent, verwacht de leiding dat je iedere opkomst aanwezig bent. Mocht je een keer niet kunnen komen, dan meld je je zo snel mogelijk af bij de leiding van de speltak. Als je lid bent, wordt verwacht dat je zo snel mogelijk een Scoutfitblouse draagt. Als je bent geïnstalleerd draag je iedere week een complete Scoutfit.

Contributie en overige kosten

De contributie van Scouting LBP is voor elke speltak gelijk en bedraagt € 43,00 per kwartaal. Elk kwartaal dient een kwart van de contributie betaald te worden. Leden geven een doorlopende machtiging af voor het automatisch incasseren van de contributie. De contributie wordt rond de 27e dag van de maanden januari, april, juli en oktober geïncasseerd. Bij uitzondering is het mogelijk om op basis van een factuur te betalen. Hiervoor dient contact te worden opgenomen met de penningmeester. Iedere factuur zal verhoogd worden met € 5,- administratiekosten. De contributie kan pas worden stopgezet, nadat is afgemeld bij de speltak en de ledenadministratie.

Weekendbijdrage en eventuele overige kosten worden contant bij de betreffende speltak voldaan. Kampgeld voor de zomerkampen wordt via de bank overgemaakt.

Voor vragen over de contributie en kampbijdrage van Scouting LBP kun je contact opnemen met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Om de contributie zo laag mogelijk te houden worden door de groep verscheidene financiële acties georganiseerd (bijv. Jantje Betoncollecte). Sommige van deze acties kunnen alleen worden gerealiseerd met de hulp van kinderen en/of ouders/verzorgers, dus wij vragen u rekening te houden met af en toe extra inzet buiten de reguliere draaidagen om. Uiteraard wordt u hierover tijdig door de leiding van de speltak geïnformeerd.

Er zijn mogelijkheden voor ondersteuning in de kosten van het lidmaatschap:

·       Minimaregeling van Stichting Leergeld

Graag willen wij u wijzen op de eventuele mogelijkheden van Stichting Leergeld. Deze stichting geeft ouders/verzorgers (volgens specifieke criteria) met een minimum inkomen de mogelijkheid om hun kinderen lid te laten worden van een (scouting)vereniging door bij te dragen in de kosten. Hieronder vallen ook de eerdergenoemde bijkomende kosten. Gezinnen die willen weten of ze in aanmerking komen voor hulp van Stichting Leergeld kunnen bellen met 013-5801211 of kijken op www.leergeldtilburg.nl.

·       De Meedoenregeling van de Gemeente Tilburg

Tilburgers kunnen meedoen aan leuke, leerzame of gezonde activiteiten. Dus ook aan Scouting, ook als u minder te besteden heeft. Heeft u een minimuminkomen dan is er de Meedoenregeling. Deze dient u wel eerst aan te vragen bij de gemeente. Heeft u recht op de regeling, dan kunnen ook uw partner en thuiswonende kinderen t/m 17 jaar een keus maken uit diverse activiteiten. U krijgt allemaal een eigen budget. Het inwisselen van de Meedoenregeling t.b.v. lidmaatschap bij Scouting Lord Baden-Powell is heel eenvoudig. Voor meer informatie en specifieke voorwaarden kijkt u op www.tilburg.nl/meedoenregeling.

Opzeggen lidmaatschap

Beëindiging lidmaatschap / machtiging

De contributie kan pas worden stopgezet nadat is afgemeld bij de leiding van de speltak en bij de ledenadministratie. Afmelden dient schriftelijk te gebeuren in een email of korte brief. Gezien het feit dat de contributie in kwartalen geschiedt heeft iemand die Scouting LBP verlaat geen recht op restitutie van de contributie. Als je je afmeldt bij Scouting LBP betekent dat automatisch dat je wordt uitgeschreven bij Scouting Nederland.

Restitutie van contributie

De contributie wordt altijd drie maanden vooruitbetaald aan het begin van het kwartaal. Zegt u gedurende een kwartaal op, dan vindt er geen restitutie plaats van het al betaalde contributiebedrag.

Contact

Voor vragen over het opzeggen van het lidmaatschap kunt u contact opnemen met de leiding van de speltak of de penningmeester van Scouting Lord Baden-Powell. Dit kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..